Birth of the Endless Summer
The never-been-told-before story of Dick Metz, whose vagabond adventures around the globe from 1958-1961 inspired one of the most beloved and watched documentaries of all-time, Bruce Brown's The Endless Summer. Birth of The Endless Summer follows Metz's train-jumping, steamship-hopping tour, which led to his discovery of "The Perfect Wave" at Cape St. Francis in South Africa, setting the scene for the most iconic moment in surf film history. Dick's travels not only inspired his friend Bruce Brown and the making of The Endless Summer, he also paved the way for modern surfing and surf culture. Birth of the Endless Summer follows the 90-year old Metz to South Africa as he retraces the steps of his original adventure.