In this dramatization, mentally disturbed Mark David Chapman (Jared Leto) arrives in 1980 New York City to stalk his idol, John Lennon (Mark Lindsay Chapman). Standing outside Lennon's apartment building every day, Chapman encounters fan Jude Hanson (Lindsay Lohan) and photographer Paul Goresh (Judah Friedlander), as well as the famous musician's son, Sean (Yuuki Hosokawa). While waiting for an autograph, Chapman grows increasingly unbalanced, leading to his infamous assassination of Lennon.