Tokyo Story
The elderly Shukishi (Chishu Ryu) and his wife, Tomi (Chieko Higashiyama), take the long journey from their small seaside village to visit their adult children in Tokyo. Their elder son, Koichi (Sô Yamamura), a doctor, and their daughter, Shige (Haruko Sugimura), a hairdresser, don't have much time to spend with their aged parents, and so it falls to Noriko (Setsuko Hara), the widow of their younger son who was killed in the war, to keep her in-laws company.