Higher Learning
In John Singleton's powerful portrait of college life in the 1990s, a group of incoming freshmen at Columbus University -- including varsity athlete Malik Williams (Omar Epps), awkward outcast Remy (Michael Rapaport) and wide-eyed Kristen Connor (Kristy Swanson) -- struggle to find themselves and adjust to newfound independence. When Remy finds acceptance among a group of neo-Nazis, tensions rise even higher on a campus already divided along racial, socio-economic and gender lines.