I Am Legend
Robert Neville, a scientist, is a survivor of a man-made plague that transforms humans into mutants. He wanders alone through New York City, calling out for other possible survivors and works on finding a cure for the plague using his own immune blood. Neville knows he is badly outnumbered, and the odds are against him. The infected wait for him to make a mistake that will deliver Neville into their hands.