King Leopold's Ghost
The modern history of the Congo is a terrifying story of appalling brutality. Beginning with King Leopold II of Belgium's avaricious rape of the country and tracing the impact of this horrifying and often-forgotten crime through to the modern day, this immensely shocking doc is a heart-rending tale of a rich country destroyed by rapacious hands.