Mona Lisa Smile
Katherine Watson (Julia Roberts) is a recent UCLA graduate hired to teach art history at the prestigious all-female Wellesley College, in 1953. Determined to confront the outdated mores of society and the institution that embraces them, Katherine inspires her traditional students including Betty (Kirsten Dunst) and Joan (Julia Stiles) to challenge the lives they are expected to lead.