Nico, 1988
Approaching age 50, singer/songwriter Nico leads a solitary existence -- far from her days as a Warhol superstar and celebrated vocalist for the Velvet Underground in the 1960s. Her life and career on the fringes, Nico's new manager convinces her to hit the road again and tour in Europe to promote her latest album. Struggling with demons and the consequences of a muddled life, she longs to rebuild a relationship with her son, whose custody she lost long ago.