Patch Adams
After struggling with depression in a mental hospital, Hunter "Patch" Adams decides he wants to become a doctor. He enrolls at Virginia Medical University but is disillusioned by the school's clinical perspective on patient care. With the aid of a wealthy friend, Adams opens his own medical clinic for those without insurance. He forms a deep bond with fellow medical student Carin Fisher before a tragedy causes Adams to re-evaluate his approach.