Ruby Sparks
Young author Calvin Weir-Fields (Paul Dano), once a literary darling, is having trouble composing his next novel. Following a therapist's advice, Calvin pulls out an old manual typewriter and creates a vivacious, flame-haired woman he dubs Ruby Sparks (Zoe Kazan). Overnight, Ruby leaps from the page into Calvin's home as a real flesh-and-blood woman. And, what's more, she's unaware that she's actually a fictional character and that her actions and feelings are dictated by whatever Calvin writes.