Sphere
When psychologist Norman Goodman (Dustin Hoffman) wrote a report for the government on how to deal with extraterrestrial life forces, he didn't expect his recommendations to be used. Now that a secret government agency is investigating what may be an alien spaceship that has been discovered partially buried on the floor of the Pacific Ocean, Norman finds that the plan he outlined is being put into effect and that the team he named in his report has been assembled.