The Idol
Mohammad Assaf is a young man with grand aspirations. A wedding singer from a refugee camp, he dreams of singing in the famed Cairo Opera House before a huge and appreciative audience. But growing up in the densely populated and volatile strip of Gaza, dreams seem more like ants escaping the weather. Determined to share his voice with the world he seeks to infiltrate the hotel where performers are assembling for the current Arab Idol television show. Ready or not, the world will hear Mohammad's voice and in turn open its hearts to his most remarkable talent. An intensely rewarding tale of dedication and drive, The Idol is an inspirational true life story of personal endeavour and heartwarming achievement.