The Neutral Ground
A documentary about memory, monuments, and how to break up with the Confederacy. The Neutral Ground documents the City of New Orleans’ fight over monuments and America’s troubled romance with the Lost Cause. In 2015, director CJ Hunt was filming the New Orleans City Council’s vote to remove four confederate monuments. But when that removal is halted by death threats, CJ sets out to understand why a losing army from 1865 still holds so much power in America.