The Ninth Symphony by Maurice Béjart: On Schillers Ode to Joy
Maurice Béjart’s compelling staging of Beethoven’s Ninth Symphony has been enchanting audiences worldwide since its inception and its idea of universal brotherhood remains highly topical. “Alle Menschen werden Brüder” (All men will be brothers) is the powerful message communicated by the unforgettable music and choreography. From the stage of the NHK Hall in Tokyo 250 dancers and musicians send this message out into the world. “It is a ‘manifestation’, in the deepest sense of the word.” (Maurice Béjart)