The Promise
Brilliant medical student Michael (Oscar Isaac) meets beautiful dance instructor Ana (Charlotte Le Bon) in late 1914. Their shared Armenian heritage sparks an attraction that explodes into a romantic rivalry between Michael and Ana's boyfriend (Christian Bale), an American photojournalist who's dedicated to exposing the truth. As the Ottoman Empire crumbles into war-torn chaos, their conflicting passions must be deferred as they join forces to get themselves and their people to safety.