By Rook or Left Hook: The Story of Chessboxing
Rocky meets The Queen's Gambit as brain and brawn are put to the test. Follow a self-defeating promoter from London and a self-promoting artist from Berlin as they fight for control of professional chessboxing, a sport which taxes mind and body through alternating rounds of chess and boxing. While Londoner and chessboxing aficionado Tim Woolgar toiled away and carried the financial burden to get the sport into the spotlight, Iepe Rubingh, the sport's inventor, used his status to garner all of the media attention at his events. As relations turned sour, Tim cut ties with Iepe and the two squared-off in a behind-the-scenes battle to decide who would become the 'Don King of chessboxing'.