Unbreakable
David Dunn (Bruce Willis) is the sole survivor of a devastating train wreck. Elijah Price (Samuel L. Jackson) is a mysterious stranger who offers a bizarre explanation as to why David escaped without a single scratch -- an explanation which threatens to change David's family and his life forever.