The Knick
Method and Madness
Dr. John Thackery ascends to the role of chief surgeon and is pressured by hospital benefactors to hire a black assistant chief, Algernon Edwards.
Mr. Paris Shoes
Dr. Thackery berates Barrow about an abundance of cadavers; Edwards opens a covert basement clinic.
Thackeray is asked to perform reconstructive surgery on a former flame; Algernon experiences a very frustrating day at work.
Algernon angers Eleanor when he forces Thackery's hand during surgery; a recovering Abigail regrets her past choices involving Thackery; Cleary and Sister Harriet strike a deal.
Barrow seeks to pay down a debt by treating one of Collier's wounded men; Barrow tries to convince Capt. Robertson to buy a new Edison invention; Edwards tries to improve on a hernia surgery.
Thackery and Bertie vow to reverse a series of operating theatre failures after finding success with a new procedure; Cornelia helps Speight track down a typhoid carrier; Edwards finds his clinic, and his career, in jeopardy.