When Calls the Heart
Based on the international best seller by Janette Oke. After accepting a teaching position in a hardscrabble frontier town, a young woman sets out on an adventure that will lead her to discover love and her own strength.
Elizabeth helps a mute student who is struggling to cope with the death of her father; Jack investigates the mysterious circumstances surrounding the burning of Coal Valley’s only church.
After finding the cans of whale oil, Jack investigates Cat Montgomery for her possible involvement in the church arson case. When the evidence points to Cat, Gabe becomes infuriated by the idea of his mother being imprisoned for something she didn’t do.
When a group of new male miners comes to Coal Valley, many of the town's women get caught up in the idea of the single men. One of the new miners begins courting Elizabeth and Jack seems to have concerns that resemble jealousy.