Self-Portrait as a Coffee-Pot Finding One’s Fate
S1, E4: Remembering a story his father told him when he was a child, of Perseus killing his grandfather by accident, William Kentridge reflects on the inescapability of one’s destiny. He explores the story of the Cumana Sibyl, who revealed people’s fate inscribed on leaves that fell from a tree.