S1, E2: Annoyed by the pretentious Doomhild, Ylva throws out a challenge. Hammerson turns it into a shortboat race around storm-locked Sommerskys Isle. But in her determination to win, Ylva forgets a thing: being a captain is also about listening to your crew. Surely that seasick Erik is no much use, but Arni as the son of fishermen feels he could help! Ylva insists on a disastrous shortcut through the storm, and the Trio end up shipwrecked on the isle where they discover the endless storm is caused by two enlessly warring Storm Elementals.