Dior and I
Filmmaker Frédéric Tcheng follows up his work on excellent fashion films, including Diana Vreeland: The Eye Has to Travel and Valentino: The Last Emperor, with another masterful exploration of a towering fashion institution. In Dior and I, one enters the storied world that is the House of Christian Dior with a privileged, behind-the-scenes look at the creation of Raf Simons’ highly anticipated first Haute Couture collection as the iconic brand’s new Artistic Director. From conception through its ultimate exhibition, the process is shown to be a true labor of love by the stoic Simons and a dedicated, charming, and often humorous team of collaborators. Beautifully melding the everyday, pressure-filled components of fashion with an elegant reverence for the history of Dior, Tcheng’s colorful homage to the seamstresses of the atelier is nothing short of magical.