Good Will Hunting
Winning Oscars for Robin Williams (Best Supporting Actor) and hot newcomers Matt Damon and Ben Affleck (Best Original Screenplay), and nominated for 9 including Best Picture, GOOD WILL HUNTING is an essential American film. In this heartwarming drama, the most brilliant mind at America's top university isn't a student, but rather a headstrong, working-class genius who's failing the lessons of life. After one too many run-ins with the law, Will's last chance is a psychology professor (Williams), who might be the only man who can reach him. Co-staring Minnie Driver, Ben Affleck, Stellan Skarsgård and Casey Affleck, it's a powerful and unforgettable movie experience directed by Gus Van Sant.