The Conformist
Marcello Clerici is a member of the secret police in Mussolini's Fascist Italy. He and his new bride, Giulia, travel to Paris for their honeymoon, where Marcello also plans to assassinate his former college professor Luca Quadri, an outspoken anti-Fascist living in exile. But when Marcello meets the professor's young wife, Anna, both his romantic and his political loyalties are tested.