The Three Tenors - The Vision
In July 1994 The Three Tenors, José Carreras, Plàcido Domingo and Luciano Pavarotti with conductor Zubin Mehta, performed a concert at Los Angeles Dodger Stadium on the eve of soccer’s World Cup final. The worldwide audience was estimated at more than one billion viewers and even Los Angeles busy air traffic was persuaded to keep away from the stadium during the concert. ‘The Vision’ allows the chance to look behind the scenes and watch as the story of The Three Tenors in Concert 1994 unfolds. Finally, as World Cup fever and tenor-mania grip Los Angeles simultaneously, four of classical music’s most popular talents combine to perform ‘La donna è mobile’ from the concert that enthralled the world.