The Violent Men
Former Union soldier John Parrish (Glenn Ford) wants to sell his ranch and start a new life by settling down out east. However, the ruthless tactics of Lew Wilkison (Edward G. Robinson), the scheming businessman interested in his property, make Parrish reconsider the move, especially after one of his ranch hands is murdered. Adding to the increasingly tense conflict is Wilkison's wife, Martha (Barbara Stanwyck), who is cheating on her husband with his brother, Cole (Brian Keith).