House of David
A Shepherd and King
One thousand years before Christ, Saul - the first King of Israel - loses God’s grace and consequently, also his own sanity. Meanwhile, far away from the palace, the legendary seer Samuel becomes aware of a talented young shepherd named David. One of the greatest stories ever told is set in motion.
Deep Calls to Deep
Saul’s family watches the King’s deteriorating mental state with great concern, and is ready to do anything in their power to defend his reign. David is hungry for a life outside of his home, but what he finds beyond the hills of Bethlehem is danger beyond his wildest expectations.
The court must deal with the consequences of Saul’s madness, Samuel is on the run from a sinister agent, and a nefarious shadow assembles a legendary ally in his plan to conquer Israel. Out in the fields of Bethlehem, David has an encounter that will change the course of history forever.
A member of the palace faces serious allegations, which force the royal family to react. Samuel suffers a grave loss and sees himself confronted with the consequences of his prophecy. David discovers a new world where he finds secrets, dangers, but above all, love.
Queen Ahinoam hosts a feast to welcome an important group of guests in her home. The politics at court are full of deceit, and every player has their own secret mission. David learns to navigate his new life and comes one step closer to his destiny.
Dark powers strengthen outside Saul’s kingdom as Israel’s enemies summon legendary warriors that were long deemed myth. A relationship at court complicates the lives of the heroes severely and Queen Ahinoam must take drastic actions to help the King.