Encounter: The Enemy You and I Met Was...
After their brief but fateful encounter, Iska and Alice made an impression on each other, resulting in some sleepless nights; they soon realize they have much more in common than they thought.
Iska is given a new mission to apprehend the Ice Calamity Witch; by accomplishing the mission, Iska will be a step closer to realizing his dream of a peace treaty.
100 years ago, a drift of astral energy created a vortex, which gave people with astral power; now, another vortex has formed, triggering a race for the Empire and the Nebulis Sovereignty to acquire it before the other nation does.
The members of Unit N07 successfully locate the vortex, but the Sovereignty has already found it; after Mismis is captured, Iska must fight against Kissing, a purebred, to get her back before the Empire attacks the Sovereignty base.
Iska and Mismis survive the eruption of the vortex, but the team doesn't escape unscathed; meanwhile, Alice decides to go search for Iska in Ein again.