The Girl Before
After getting the chance to move into an ultra-minimalist house designed by an enigmatic architect Edward Monkford, Jane begins to question if her fate will be the same as the woman who lived there before.
Jane moves into a minimalist house, abiding by its architect's rules; when she learns her predecessor Emma died there, she worries her fate will be the same as the girl before.
Edward pursues relationships with both Jane and Emma; as Emma is forced to testify against her attacker, Jane visits Emma's therapist, where she learns she is in danger.
After receiving shocking news, Jane resolves to find out exactly what Edward knows about Emma's fate; the police pick apart the story of Emma's assault.
Jane learns the truth about Edward; as Emma's fate is revealed, Jane fights to ensure the deadly cycle of events doesn't claim her too.