Togo Asagaki was the Red Ranger in a heroic Ranger squad. During their final battle, he was ready to give his life for victory. But fate had other plans, and he found himself in a different world. Now as Kizuna Red, he continues his pursuit of justice.
Teltina, the third princess of the kingdom of Avallost, is joined by her hero Lowji on a crusade to combat a threat to the people; she is eager to recruit Yihdra and Togo, but her knight in shining armor isn't quite as enthusiastic.
While Princess Teltina recovers, Red and Yihdra focus their efforts on investigating mana seeds and mana metal.