Above Below
ABOVE BELOW is the first full-length BMX feature from Monster Energy in association with DIG BMX. This two part film sees a diverse group of riders Ben Lewis, Dakota Roche, Fernando Laczko, Ed Zunda, Nathan Williams and Dan Lacey travel the world pushing the limits of BMX progression under the watchful lens of the director, Richard Forne. Ten months is a very short period of time to try and produce one video, let alone a two part release, but as you will see in ABOVE, the riders gave it everything they had and came through with something very special. BELOW then shows you how each rider achieved their goals in the face of setbacks from not only security and the eye of the law but also frustration and injury. By voicing the viewpoints of some of the BMX world’s top riders and industry figureheads, BELOW taps into the true meaning of the sport, culture and its ambitious yet creative approach. ABOVE BELOW documents what it is to have a goal and achieve that at any cost. Watch this and whether you have ridden a BMX bike your whole life or never even set foot on a pedal, this is a movie that will inspire you to get out and get at it. All proceeds go to the ‘Road 2 Recovery’ charity, dedicated to helping action sport athletes worldwide. Sit back, watch and enjoy; thank you to all who supported!