Alvarez Kelly
Alvarez Kelly (William Holden) is a Mexican cattle rancher who is doing his best to stay out of the Civil War. He has no interest in which side may win or lose -- Kelly is far more concerned about his own survival, and about making money. He soon finds himself in the middle of the conflict, however, when a confederate colonel (Richard Widmark) captures the rancher and forces Kelly to help his soldiers steal a nearby herd of cattle, which they desperately need for food.