Glue
S1, E4: Sadie is practicing a magic glue spell. When she cast the spell, a strange liquid begins to bubble inside the cauldron. Sadie dips a paintbrush in to check it. Soon, she realises the paintbrush is stuck to her hand! With a flick of her wrist, she tries to remove the paintbrush but it does not budge. After many attempts, it eventually flies off and crashes into the suit of armour. It sticks to that! Everything the glue touches gets stuck to something or someone until even Gilbert and Sadie get stuck to each other!