Heaven's Gate: The Cult of Cults The Awakening
S1, E1: The inception of the group dates back to 1970s Oregon, where founding members Bonnie Nettles and Marshall Applewhite begin to recruit individuals interested in end-of-the-world Christianity, new age religion and UFOs.