Alexander Ekman: Hammer
A masterful work by Swedish star choreographer Alexander Ekman. In Hammer, a harmonious community celebrates a hippie lifestyle. But slowly the group approaches the modern age with its omnipresent surveillance, accompanied by the bass of Tekkno icon Mikael Karlsson. The group's behaviour becomes increasingly selfish and individualistic. The visually stunning work throws a spotlight on the self-image of today's society, often with a humorous twist.