Any Given Sunday
Life is a contact sport and football is life when three-time academy award-winning filmmaker Oliver Stone and a dynamic acting ensemble explore the fortunes of the Miami Sharks in Any Given Sunday. At the 50-year line of this gridiron cosmos is Al Pacino as Tony D'Amato, the embattled Sharks coach facing a full-on blitz of team strife plus a new, marketing-savvy sharks owner Cameron Diaz) who's sure Tony is way too old school. An injured quarterback (Dennis Quaid), a flashy, bull-headed backup qb (Jamie Foxx), a slithery team doctor (James Woods) and a running back with an incentive-laden contract (LL Cool J) also provide some of the stories that zigzag like diagrams in a playbook. and throughout, there's the awesome spectacle of motion, sound and action orchestrated by Stone.