Harold and the Purple Crayon
Inside of his book, adventurous Harold (Zachary Levi) can make anything come to life simply by drawing it. After he grows up and draws himself off the book's pages and into the physical world, Harold finds he has a lot to learn about the real world -and that his trusty purple crayon may set off more hilarious hijinks than he thought possible. When the power of unlimited imagination falls into the wrong hands, it will take all of Harold and his friends' creativity to save both the real world and his own. Harold and the Purple Crayon is the first film adaptation of the beloved children's classic that has captivated young readers for decades.Directed by Carlos Saldanha and produced by John Davis, the live-action hybrid family adventure/comedy stars Zachary Levi, Lil Rel Howery, Benjamin Bottani, Jemaine Clement, Tanya Reynolds with Alfred Molina and Zooey Deschanel. The film's screenplay is written by David Guion & Michael Handelman, based on the book by Crockett Johnson.