Megamind
Though he is the most brilliant supervillain the world has known, Megamind is the least successful. Thwarted time and again by heroic Metro Man, Megamind is more surprised than anyone when he actually manages to defeat his longtime enemy. But without Metro Man, Megamind has no purpose in life, so he creates a new opponent, who quickly decides that it's more fun to be a bad guy than a hero.