Nim's Island
Nim Rusoe is a girl who joins her father, a scientist when he does research on marine life on an island. It's just the two of them but she spends her time making friends with all the animals she encounters, chatting on the computer, and reading the adventure books of Alex Rover. Her father goes to do some research, and when a storm strikes the island and he doesn't come back, she gets worried and frightened. She then e-mails Alex Rover hoping that he will come, but what she doesn't know is that Alex Rover is a woman who is agoraphobic and germaphobic.