A Knight of the Seven Kingdoms
From the world of Westeros comes an improbable tale centered on the adventures of an unexpected duo – knight Ser Duncan and his squire Egg.
Hard Salt Beef
Dunk appeals to various lords in order to gain entrance into the tournament, but Egg advises him to hold onto his pride; when the Targaryens arrive at Ashford, Dunk seizes his moment with Prince Baelor.
The truth about Egg's identity is revealed as Dunk invites danger by doing the right thing and preparing for the tournament.
Dunk angers the Targaryens and demands trial by combat; when Aerion calls for a trial of seven, Dunk must find six knights to join him in battle.
The people of Ashford mourn a significant loss following the tournament; Dunk reflects on his future and evaluates his responsibilities toward Egg; he decides whether to keep the boy as his squire.