Ant Anstead Master Mechanic
Anstead pays homage to the legendary 1930s Alfa Romeo 158 Grand Prix race car by building his own.
What Lies Beneath
Ant has found a donor 1950s chassis, so his ambitious Alfa 158 build can now begin; digging deep into his passion for the early years of Formula One racing.
Ant visits an Alfa specialist hoping to buy a live rear axle, and ends up with more than he bargained for; it's win-win, but the tricky part will be trying to fit a Spider's axle, gearbox and engine into a 158.
Ant's 158 and injured arm are both progressing steadily, but he still needs lots of help from the camera crew; making matters worse, the body is still in transit from the UK.