Inspired by real-life forensic anthropologist and novelist Kathy Reichs, Bones is a darkly amusing drama centered on Dr. Temperance Brennan and FBI Special Agent Seeley Booth. The two take on murder cases that defy the standard methods of identifying a body, requiring Brennan to use her uncanny ability to read clues in victims' bones.
A dramatic series about a female forensic anthropologist who steps in to solve crimes when other crime solving methods have failed. Based on real life work of Kathy Reichs.
The Man in the SUV
A car bomb explodes in front of a busy café, killing the driver and a number of the café's patrons, and injuring others. Since the car was registered to a prominent Middle Eastern man with U.S. government ties, Agent Booth calls Dr. Brennan into the case to help with the identification of the driver.
When the decaying corpse of the Venezuelan Ambassador's son is found hanging from a tree on the campus of an exclusive private school, Dr. Temperance Brennan and Agent Seeley Booth are called in to investigate. The cause of death seems to be suicide, but both Brennan and Booth suspect there may be an alternative cause of death.
When a human arm is found inside the stomach of a black bear, Brennan and Booth travel to Washington state to investigate. They search a small town for clues and discover that ritualistic cannibalism is involved. After a symbol points to the suspect’s occupation, Brennan and Booth realize that there is sometimes more to an autopsy.
Brennan determines that Charlie was sexually assaulted before he was murdered, which leads Booth to conclude they're on the hunt for a serial pedophile. When the prime suspect is eliminated, Booth and Brennan pay a heartbreaking visit to Charlie's mother, Margaret, to inform her that Charlie's killer is still on the loose.
When Brennan and Angela get caught in a melee in a dance club, Brennan kicks someone into a wall, which causes the wall to break open and reveal a mummified corpse and a meth stash.