Chespirito: Not Really on Purpose
A heartfelt biographical series following the rise to fame of beloved Mexican comic and cultural icon Roberto Gómez Bolaños – AKA Chespirito.
Cobbler, Stick to Thy Last
In 1951, Roberto pursues his dream of a career in television, defying his mother's orders to try his hand at both comedy, and love.
After giving up on Dr. Chapatín, Roberto's career hangs in the balance, leading him to create the wildly popular El Chapulín Colorado.
After being pushed to create new characters, Roberto draws from his childhood memories to create his biggest hit yet.
While the cast of "El Chavo" finds international fame, competing egos and ambitions keep Roberto from being the husband and father his family needs.