Dororo
During a tumultuous period in Japan's history, Lord Daigo Kagemitsu's selfish pact with demons results in his son, Hyakkimaru, being born with deformities; years later, a teenage Hyakkimaru saves a young thief named Dororo from a ghoul.
Hyakkimaru, badly wounded from an altercation with a monster, receives care from a woman who took a group of orphans under her wing, but Hyakkimaru's obsession for slaying demons conflicts with his need to rest and recover.