Free!
Starting Block of Reunions!
New and old Iwatobi High School classmates reminisce about their childhood competing at the now dilapidated Iwatobi Swimming Club.
In order to compete, the Iwatobi Swim Club needs one more member and Nagisa has his sights on the athletic Rei—who is currently part of the track team. But Nagisa refuses to give up and seeks different ways to recruit him.
After several swimming techniques prove incompatible, Rei discovers success with the butterfly stroke; the team visits a sports store to buy swimming essentials.
The team members use a squid fishing boat to take them to an island for an outdoor training regime; Rei swims alone at night in the ocean and is surprised by a sudden storm.