Gold Rush: South America
Parker Schnabel leaves home to start his own operation; in Alaska, the Dakota boys look for the source of the gold in Porcupine Creek.
The production crew follows the miners on their dangerous quest for gold as they traverse treacherous mountain passes, unstable riverboats and a rushing river.
The Hoffman crew leaves the Klondike for South America; the Dakota boys want to set a claim on Cahoon Creek; Parker Schnabel leaves home.