Journey to the Center of the Earth
Diego and his friends spend the summer at Pompilio Calderón's camp, where they find a medallion that belonged to Pola, Diego's grandmother; following in her footsteps, they experience adventures in a parallel dimension as they try to save the planet.
The Verne Dimension
Diego and his friends are amazed by the Verne dimension; they find Pola, who is on a mission to restore balance to the Earth's magnetic field; Diego interferes with the mission to help his grandmother; Pola reveals a secret to Diego.
Diego and Pola save everyone from the giant spider; the cave floods and the currents break the group apart; Ana and Laura try to survive quicksand; Diego, Violeta and Pedro face claustrophobia; Pola and Pompilio deal with a toxic river.
Andrea, Pipe and Evelyn arrive at the North Pole; Martin investigates the North Pole base; he discovers that the Calderon family is pretending to be on a mission to save the Poles, but they are actually drilling the Earth in search of tungsten.