Emma's life turns upside down when she is visited by Henry, the 10-year-old child she long ago gave up for adoption; Emma brings Henry back to his foster mother in a strange town called Storybrooke.
The Thing You Love Most
Regina tries to push Emma out of Storybrooke and Henry's life; information about the evil queen's curse comes out.
Emma talks Mary Margaret into reading to an unidentified coma patient in the hospital; Prince Charming and Snow White meet for the first time.
Emma tries to help a pregnant woman get away from Mr. Gold; Cinderella makes a deal with Rumpelstiltskin.
Sheriff Graham makes Emma a deputy; a sinkhole appears at the edge of town; in fairytale world, Jiminy wants to leave the family business.
David must choose between Kathryn and Mary Margaret, with whom he has fallen deeply in love; Sheriff Graham is caught in a lie; Prince Charming's destiny alters.