Shōgun
Set in Japan in the year 1600, Lord Yoshii Toranaga is fighting for his life as his enemies on the Council of Regents unite against him, when a mysterious European ship is found marooned in a nearby fishing village.
Anjin
Destinies converge in Japan after a barbarian ship washes ashore in a poor fishing village; in Osaka, Lord Toranaga finds himself outplayed by his enemies.
Blackthorne's arrival in Osaka stirs up a hornet's nest of rivalries; Mariko is trapped between her cause and her faith when she must translate for the barbarian in Lord Toranaga's custody.
Tomorrow Is Tomorrow
After Blackthorne survives a brazen assassination attempt, Toranaga realizes he must ferry his allies out of Osaka or risk certain defeat.
Blackthorne and Mariko test their new alliance as they train Toranaga's gun regiment for war; Yabushige must navigate his past promises to Ishido when an old friend comes to the village.
Blackthorne and Mariko struggle to contain the secret that could get them both killed; Yabushige searches for the spy who has betrayed his intentions to Lord Toranaga.
Lady Ochiba returns to Osaka in order to accelerate the Regents' campaign against Toranaga; in Ajiro, Toranaga tests Mariko's loyalty to his cause.