The Apothecary Diaries
Maomao once lived a peaceful life with her apothecary father until she was sold into service at the emperor’s palace. But when a handsome palace official discovers her talent in medicine, she begins making a name for herself solving medical mysteries!
Maomao
Maomao, a pharmacist in the red-light district, is abducted and enslaved at the emperor's palace. Hearing rumors of a "curse" killing the emperor's heirs, her curiosity propels her to investigate. Driven by her insatiable curiosity and expertise in medicine and poison, Maomao decides to take action.
Under direct orders from the emperor himself, Maomao tries to care for an ailing Concubine Lihua, but finds her work impeded by Lihua's own ladies-in-waiting.